of the record

Ett musikfreak som skriver om musik här, kalla mig vad ni vill, men kanske något i stil med Hedvig.

Musik från förr

Publicerad 2012-12-31 16:42:47 i

Det finns ju sjukt mycket musik, mer än någon kan förstå, och i detta huset jag bor i spelas det mycket olika musik, det är nästan allt från Falling In Reverse till Vivaldi. Och min storasyster spelar fiol, och spelar mycket klassiskt, teleman, Vivaldi, Mozart, och mycket annat jag inte vet namnen på. Men jag undrar om det är någon annan som gillar stråkmusik eller klassisk musik? Vad kan man börja med att lyssna på om man vill kunna mer och är det någon särskilt kompositör som man borde veta mer om? Schindlers list (jag har absolut ingen aning om hur det stavas) är också något som min syster spelat. Vi tittade på filmen också, och tyckte faktiskt den var väldigt bra, men hemsk. Någon annan som också spelar stråk eller något i stil med det som vill dela med sig så gör gärna det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela