of the record

Ett musikfreak som skriver om musik här, kalla mig vad ni vill, men kanske något i stil med Hedvig.

Green Day - Nytt nytt och nytt

Publicerad 2012-12-31 13:57:43 i Allmänt

 
Tjenare! Idag står Green Day på listan. De har nu under några månader släppt en trilogi. Tre Album, som jag har lyssnat på. Albumen heter ¡UNO! ¡DOS! och ¡TRÈ!
 
Lyssna på ¡UNO!
spotify:album:6AFJIZmd1zWQDBBwHyeo9w
 
Lyssna på ¡DOS!
http://open.spotify.com/album/71rrqHKVkUFx2CSVfxrrLs
 
Lyssna på ¡TRÈ!
http://open.spotify.com/album/1t9rzuEEFVHPdqRYzsaWC8
 
Jag som är ett stort fan av Green Day tycker att dessa skivor är skitgrymma.
Och jag har vissa favoritlåtar på de olika skivorna. Höjdpunkten på ¡UNO! är nog 'Nuclear Family', 'Angel blue' och 'Let Yourself Go'. Höjpunkten på ¡DOS! är 'Fuck Time' såklart och min favoritlåt där är 'Stray Heart'.
Sen kommer vi till ¡TRÈ! som är själva finalen på trilogin. Där gillar jag 'Dirty Rotten Bastards' bäst. Där finns också låten 'The Forgotten' som också är ett soundtrack i filmen Twilight: Breaking Dawn Part 2.
 
Den 28:e Juni nästa sommar åker jag iväg till Bråvallafestivalen och ser killarna live. Det kommer komma upp bilder så på bloggen såklart, och massor av minnen. Någon annan som också ska dit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela